Zakelijk

Vier ondernemersverenigingen en Gastvrij Twenterand overhandigen logo aan burgemeester Broekhuizen

TWENTERAND - De vier ondernemersverenigingen in Twenterand hebben samen met Gastvrij Twenterand een profilering uitgevoerd om Twenterand goed op de kaart te kunnen zetten. Hieruit is een logo en slogan gekomen die door de verschillende verenigingen gebruikt gaat worden in hun uitingen. Dit logo is onlangs aangeboden aan burgemeester Broekhuizen van Twenterand. 

Het logo en de slogan zijn uit de profilering gekomen en zullen gebruikt worden door Algemeen Zakelijk Belang Westerhaar, Vriezenveense Ondernemers Vereniging, Ondernemend Vroomshoop, Ondernemend Den Ham en Gastvrij Twenterand. Het logo is ook aangeboden aan burgemeester Broekhuizen van de gemeente Twenterand, zodat ook de gemeente dit logo kan gebruiken waar dit mogelijk is. Op deze manier kan er binnen de gemeente eenheid gecreëerd worden en wil men toekomstgericht zijn. De komende tijd zal het logo steeds vaker voorbij komen en er komt binnenkort nog een leuke actie aan. 

Het logo is ontworpen door Buro Kordaat uit Vroomshoop. Het logo beeld een blauwborstje uit, dit vogeltje is in de Engbertsdijksvenen te vinden. Je ziet vier vlakken die de vorm bepalen van het vogeltje, dit beeldt de vier grote kernen Den Ham, Westerhaar, Vriezenveen en Vroomshoop uit. Daarnaast lijkt het logo op de hoofdletter T van Twenterand. En als laatste lijkt de vorm van het logo op de vorm van de gemeente. De slogan is “ ’t gouden randje van Twente”. Men zegt: “Met deze slogan laten we zien dat we de gouden rand van Twente zijn. We mogen dan wel aan de rand zitten van Twente, maar we zijn een prachtige gemeente om in te wonen en te werken en de moeite waard om te bezoeken!”